SZEngine

Célunk a Formula Student versenysorozatra optimalizált motor fejlesztése, gyártása és biztosítása több csapat számára is. Továbbá az egyetem hallgatói számára gyakorlat orientált képzés biztosítása, amivel felvértezve hatalmas előnyre tehetnek szert a munka világában.

Fékpad

Részlegünk feladata a motorunkban rejlő teljesítmény elérése az új, egyedi alkatrészekhez optimalizált motorvezérlővel. A kalibrációt és a validációt az általunk tervezett, készített és üzemeltetett motorfékpadunkon végezzük, amely kivé-teles helyzeti előny számunkra, mivel más európai csapat nem rendelkezik saját üzemeltetésű fékpaddal. Mindemellett fontos szerepet játszik nálunk az applikáció, amivel motorunk élettartama is megfelelővé válik a megnövelt teljesítmény mellett is. A versenyek során mi felelünk a motor adatainak elemzéséért, így aktív résztvevői vagyunk a tesztnapoknak és a versenyeknek is.

Tóth Bence

Tóth Bence

Marschall Márton

Marschall Márton

Csigó Péter

Csigó Péter

Pereznyák Ferenc

Pereznyák Ferenc

Szuvák Patrik

Szuvák Patrik

Testbench

The task of our department is to achieve the inherent performance of our engine with the new engine controller optimized for individual components. Calibration and validation are carried out on our motorcycle brake bench designed, manufactured and operated by us, which is an exceptional situational advantage for us, as no other European team has its own brake bench. In addition, the application plays an important role for us, with which the service life of our engine becomes adequate even with the increased performance. During the competitions, we are responsible for the analysis of the engine data, so we are active participants in the test days and the competitions as well.

Szuvák Patrik

Szuvák Patrik

Pereznyák Ferenc

Pereznyák Ferenc

Csigó Péter

Csigó Péter

Marschall Márton

Marschall Márton

Tóth Bence

Tóth Bence

Fékpad

A motoroknál elengedhetetlen, hogy rendelkezzenek a versenyben elvárt tömeggel, teljesítménnyel, élettartammal és fogyasztással. Ezek biztosításához elengedhetetlenek a szigorú tesztek. A nagyobb személyi biztonság, pontos reprodukálhatóság, kontrollálható körülmények miatt ezek a vizsgálatok járműves tesztek helyett motorfékpadon történnek.

A cél egy olyan rendszer kifejlesztése volt, mellyel a valós versenyhelyzethez a lehető legjobban közelítő körülményeket biztosíthatjuk a vizsgált motor számára. A segítségével pontosabb élettartam vizsgálatok végezhetők, illetve mindig az aktuális versenypályára optimalizált SZEngine motorral rendelkező autó állhat rajthoz.

 

A fékpad alapját egy masszív zártszelvény-váz alkotja. Ehhez került rögzítésre mind a belsőégésű motort befogó szerkezet, mind a méréshez használt hajtáslánc-fékmotor együttes.

A vázhoz mereven rögzül egy lineáris sín, melyen a teljes hajtásláncot és fékmotort axiális irányban el lehet mozdítani. A fékezést egy Bosch Rexroth 2AD164C típusú 46 kW névleges teljesítményű aszinkron gép biztosítja, mely egy Bosch Rexroth DKR02 hajtásszabályozóhoz csatlakozik. A hajtásláncba beépítésre került, egy HBM T10F nyomatékmérő, két biztonsági tengelykapcsoló és egy torziós tengely.

A főtengely fordulatszám és a fojtószelep pozíció együtt határozza meg a motor terhelését. E tulajdonságok értéktartó szabályzása esetén munkaponti vizsgálatok végezhetők, követőszabályzásuk esetén azonban verseny szimulációk is futtathatók korábbi versenyeken rögzített megfelelő görbék alapján.


2020/2021