Csapatunk

Csapatunk egyetemi hallgatókból áll, akik tanulmányaik mellett, egyedülálló projektünkkel bővítik tudásukat és tapasztalataikat. Hét részlegünkön közel 60 tagunk dolgozik nap mint nap céljaink eléréséért. A részlegek munkája szorosan kapcsolódik egymáshoz, ezért fontos a megfelelő és pontos kommunikáció, hogy gördülékenyen haladjanak a folyamatok.

Vezetőség

.

Menedzsment

Részlegünk elsődleges célja a konstrukciós oldal támogatása. Ebbe beletartozik a rendelések kezelése, szponzorációs kapcsolattartás, illetve a pénzügyek kezelése. Ezen felül részlegünk felel mindennemű kommunikációért, rendezvényszervezésért, HR-rel kapcsolatos ügyintézésért és az egyéb projektért.

Design

A Design foglalkozik minden egyes alkatrész megtervezésével, ami a motorhoz, illetve a fékpadhoz tartozik. A tervezést követően az alkatrészeken különböző végeselem és élettartam szimulációkat futtatunk. Ha ezeken a műveleteken megfelelnek, akkor a műszaki dokumentáció elkészítése után, gyártással foglalkozó támogatóinkhoz fordulunk, akik rövid határidővel és kifogástalan minőségben gyártják le terveinket.

Fékpad

Részlegünk feladata a motorunkban rejlő teljesítmény elérése az új, egyedi alkatrészekhez optimalizált motorvezérlővel. A kalibrációt és a validációt az általunk tervezett, készített és üzemeltetett motorfékpadunkon végezzük, amely kivételes helyzeti előny számunkra, mivel más európai csapat nem rendelkezik saját üzemeltetésű fékpaddal. Mindemellett fontos szerepet játszik nálunk az applikáció, amivel motorunk élettartama is megfelelővé válik a megnövelt teljesítmény mellett is. A versenyek során mi felelünk a motor adatainak elemzéséért, így aktív résztvevői vagyunk a tesztnapoknak és a versenyeknek is.

Hibrid hajtáslánc fejlesztés

Részlegünk a megalakulás óta (2021) az utóbbi időben kisebb-nagyobb előrelépeseket tett meg a SZEngine első hibrid hajtásának megvalósításában. Célunk egy működőképes hibrid-rendszer beépítése tesztautóba, később pedig egy a Formula Student szabályzatának megfelelő versenyautóba. A szabályok értelmében max. 60V (DC) feszültségű hálózatot lehet használni egy maximális 500Wh kapacitással rendelkező hibrid-akkumulátor üzemeltetésével, melyben az aktív elektromos-energiatároló egységek tömege nem haladhatja meg összesen a 3 kilogrammot. Koncepciónk alapja, hogy a hibrid-rendszer a hátsó tengelyt hajtó belsőégésű erőforrás mellett kiegészítő villanyhajtásként valósul meg az autó első tengelyén. A villanymotorok áttételes kihajtásán túl meg kell valósítani a nyomatékvektorálást is, hogy az autóból a lehető legjobb kanyartempót és kigyorsítást hozhassuk ki. A részleg feladatai tehát a hajtás és alkatrészek gépészeti megvalósítása, az elektronikai részegységek és hálózat kialakítása, az akkumulátor és motorok hűtésének tervezése és megvalósítása, a belsőégésű motorral összhangban működő elektromos meghajtás számítása és optimalizálása.

Termodinamika

Teremodinamika részlegen a versenymotorunk hőtani, áramlástani és egyéb termodinamikával kapcsolatos részével foglalkozik. Feladatköreink közé tartozik szívórendszer, kipufogórendszer tervezése és optimalizálása. Ezeken kívül az égéstérben lezajló folyamatok imitálásával szimulációkon kereszül foglalkozunk. Többi részleg munkáját is segítjük természetesen, mint például hőtani számítások és szimulációk készítése hibrid akkumulátor pack fel-le, töltésére-merítésére. Minden olyan érdeklődőt szeretettel várunk, akik érdeklődnek mérnöki szimulációs programok megismerése iránt és belsőégésű mélyreható működése iránt.

Teszt

Részlegünk fő feladata a motorok és segédberendezések szerelése, ezek versenykész állapotának biztosítása. Továbbá az új alkatrészek applikálásával és azok kitesztelésével foglalkozunk, az autós tesztek megtervezésével, majd azok kiértékelésével.