Egyetemi hallgatói csapat tagjától az Audi Hungaria Zrt. munkatársáig

Szponzoráció

Csapatunk működése és fenntartása érdekében elengedhetetlen a megfelelő támogatottság és szponzorációs kapcsolatok kialakítása. Hallgatói csapatként számunkra a szponzoraink teremtik meg azokat a feltételeket, aminek köszönhetően folyamatosan tudunk haladni a projektjeinkkel. Ezen támogatási formákba tartoznak bele az egyedi alkatrészek legyártása és azok megmunkálása, lexikai- és szoftveres tudás átadása és fejlesztése, ezáltal tudásbázisunk bővítése. Általuk tudjuk létrehozni és megvalósítani a terveinket, céljainkat. Csapatunk főszponzora az Audi Hungaria Zrt., mely éveken keresztül elkötelezett és töretlen támogatásáról biztosít bennünket. Számunkra ez hatalmas szakmai segítséget és fejlődési lehetőséget jelent.
Köszönjük, hogy a járványhelyzet okozta nehézségek ellenére is kitartanak mellettünk, támogatják munkásságunkat és tevékenységünket!

Audi Hungaria Zrt.

Az Audi Hungaria Zrt. a kezdetektől, csapatunk megalakulása óta a legnagyobb mértékig, teljes vállszélességgel áll szervezetünk mellett, immáron 12 éve. A szakmai segítségnyújtás, a szponzoráció, az állandó kapcsolattartás, és a műszaki projektek kivitelezése mellett csapattagjaink személyes karrierjét is nyomon követik, majd a későbbiekben pedig akár biztosítják is azt. Céljaink elérésének támogatása során személyes kapcsolatok is kialakulnak a tapasztalt szaktudású mérnökök és a jövő leendő mérnökei között. Csapattagjaink olyan – egytől egyig tehetséges, javarészt – mérnöktan hallgatók, akik kellő elszántsággal, eltökéltséggel, szinte már fanatikus módon hivatásként megélve folytatják tevékenységüket több éven keresztül. Az alázatosan végzett munka pedig meghozza gyümölcsét, így a tanulmányaik végezetével kiemelkedő mérnökök válnak belőlük, akik projekt- és gyakorlatorientált tudást sajátíthatnak el. Így az ilyen képességű hallgatókra a vállalatok is felfigyelnek, akár már egyetemi éveik során, majd annak befejeztével, a munkáltató örömmel nyújt számukra helyet. Ez egy olyan nem mindennapi lehetőség, amiért nem tudunk elég hálásak lenni, és hogy ilyen mértékben szívükügyük, a mi sorsunk és jövőnk. Köszönjük Audi Hungaria!

Álmok, célok, sikerek: Ez a három szó fejezi ki a leginkább a következő történeteket, ami mindenki számára példaértékű, és követendő karrierminta lehet.

Sikertörténetek

Rasovszky Tamás

2014-ben csatlakozott a csapathoz, itt először a Termodinamika részlegen helyezkedett el. Ilyenkor az EVO3 névre keresztelt motorunk fejlesztésével foglalkoztak. A terveket abban az évben a Design Freeze nevű eseményen mutatták be, majd pedig az elkészült motort a Roll Out rendezvényen mutatták meg a nagyközönségnek. Majd ezt követően 2 évig volt Konstrukciós vezető. Itt fő feladata volt a csapattagok koordinálása, a technikai folyamatok irányítása. 2015-ben pedig létrehozták az EVO4 motort, ami az előző generációhoz képest egy hatalmas előrelépést jelentett a különböző fejlesztéseknek és optimalizálásoknak köszönhetően. Ide tartozik az egyedi tervezésű és tovább fejlesztett forgattyúsház és főtengely, a henger és hengerfej fejlesztése valamint az integrált olajkör, optimalizált váltó alkalmazása. Ebben az évben a Formula Student Hungary pályáján mutattuk be az EVO3 működését saját tesztautónkban, majd 2016-ban EVO4-es motorunkkal versenyezhettünk először közösen a Arrabona Racing Team-el együttműködve.
Ezek után Tamás fél évig a Teszt részlegvezető szerepet töltötte be. Csapatunkat 2016 őszéig erősítette, így 3 év tapasztalatával folytatta karrierjét. A továbbiakban pedig minden tudásának átadásával és megosztásával segíti csapatunk munkáját jelen napig, így bármikor nyugodt szívvel fordulhatunk hozzá mindig számíthatunk rá.
2017-ben Audi Hungaria Zrt-nél Villamoshajtás fejlesztésen kezdett gyakornokként. 2018-tól pedig Kísérleti mérnök, itt alkatrészfelelős, motorfelelős és a környezeti tesztekért felelős pozíciókat töltötte/tölti be.

Személyes tapasztalat: Kezdektől vonzott az Audi világa. Csapattagként már megvolt a kapcsolat az céggel, így adta magát, hogy idővel kipróbáljam magam mint gyakornok vagy akár mint munkatárs. Tetszik, hogy fiatal kollégaként felelősségteljes és érdekes feladatkörben bizonyíthatok. Lehetőségem van egy ingolstadti kiküldetésen keresztül a jövő villamoshajtásán már a korai fejlesztési fázisban dolgozni, az itteni kollégákkal szorosabb kapcsolatot kialakítani. Ezen kívül inspiráló karrierutat kínál a cég számomra. Másrészt a koronavírus okozta helyzetben is megfelelő munkakörülményeket és nyugodt hátteret biztosított az Audi. Azt kiemelném, hogy a csapatban megszerzett szakmai és szakmán túli kompetenciák napi szinten a hasznomra válnak.

Michl Dániel

2016-ban csatlakozott a csapathoz, a Forgattyús mechanizmus részlegre. Ekkor kezdte el az MSc-t is a Széchenyi Egyetem Járműmérnöki szakán, német nyelven, Belsőégésű motorok szakirányon. Élete egyik legjobb döntésének tartja, hogy belépett a csapatba. Kezdetben az EVO4-es főtengely tovább fejlesztésével, átalakításával foglalkozott.
Majd megkapta a lehetőséget, hogy megtervezze és legyártsa az EVO5-ös főtengelyt. Időközben átvette a Forgattyús Mechanizmus részlegvezetői pozíciót is. Az EVO5-ös főtengely tervezése és gyártása mellett több izgalmas témával is foglalkozott, mint például a KTM főtengely löketnövelése. A 2017-es szezonban 4 Formula Student versenyre is sikerült kijutnunk, ami nem volt más, mint a FS East, FS Czech Republic, FS Germany, és FS Hungary.
Dániel 2018 januárig volt csapattag. Az utolsó 3/4 évben a Belső Égésű Motorok Tanszéken gyakornokként dolgozott, ahol a turbófeltöltők tesztelésével foglalkozott.
Az Audi Hungaria-nál 2018 márciusa óta dolgozik Konstruktőri pozícióban a Villamos Járműhajtások részlegen, 2020 júniusa óta rezidensként dolgozik Ingolstadt-ban kiküldetés formában, szintén a Villamos Járműhajtás részlegen.

Személyes tapasztalat: Számomra az Audi Hungaria Zrt. és azon belül is a Járműhajtás fejlesztés mindig is egy nagyon imponáló szakterületet jelentett. Egyetemista koromban igyekeztem a vállalat által biztosított lehetőségeket (Szakmai napok, Állásbörze, Gyakornoki program…) kihasználni, hogy minél nagyobb betekintést nyerhessek a vállalat működésébe és az adott szakterületeket jobban megismerhessem. Egy álmom vált valóra, amikor a Járműmérnöki MSc után Konstruktőri álláslehetőséget kaptam a Járműhajtás Fejlesztésen. Közel három éve tevékenykedem főállású munkatársként a vállalatnál, amely idő alatt úgy érzem, rengeteget fejlődtem szakmai, illetve nem szakmai készségekben. Büszke vagyok arra, hogy egy kiváló csapattal együtt az Audi jövőbeli villamos hajtásain fejlesztő mérnökként dolgozhatok. Munkánk során nap mint nap kihívásokkal találkozunk, mely egy folyamatos inspirációt ad a fejlődéshez. Úgy gondolom, hogy a SZEngine csapatban szerzett tapasztalataim a kezdetektől fogva hozzásegítenek a kitűzött célok eléréséhez. Jelenleg rezidensként Ingolstadtban dolgozok a Villamos Járműhajtás Fejlesztésen.

Ezúton is szeretnénk megköszönni azt a rengeteg munkát srácok, amit a szervezet életében tettetek, és hogy komoly sikerek és innovációk elé vezettétek a csapatot. Az egész csapat nevében gratulálunk nektek az összes eddigi és az elkövetkező sikereitekhez az életben!
Büszkék vagyunk Rátok!