Csapatunk

Csapatunk egyetemi hallgatókból áll, akik tanulmányaik mellett, egyedülálló projektünkkel bővítik tudásukat és tapasztalataikat. Hét részlegünkön közel 60 tagunk dolgozik nap mint nap céljaink eléréséért. A részlegek munkája szorosan kapcsolódik egymáshoz, ezért fontos a megfelelő és pontos kommunikáció, hogy gördülékenyen haladjanak a folyamatok.

Vezetőség

🙂

Menedzsment

Részlegünk elsődleges célja a konstrukciós oldal támogatása. Ebbe beletartozik a rendelések kezelése, szponzorációs kapcsolattartás, illetve a pénzügyek kezelése. Ezen felül részlegünk felel mindennemű kommunikációért, rendezvényszervezésért, HR-rel kapcsolatos ügyintézésért és az egyéb projektért.

Design

Részlegünk foglalkozik minden egyes alkatrész megtervezésével, ami a motorhoz, illetve a fékpadhoz tartozik. A tervezés előtt az alkatrészeken különböző végeselem és élettartam szimulációkat futtatunk. Ha ezeken a műveleteken megfelelnek, akkor a műszaki dokumentáció elkészítése után, gyártással foglalkozó támogatóinkhoz fordulunk, akik rövid határidővel és kifogástalan minőségben gyártják le terveinket.

Fékpad

Részlegünk feladata a motorunkban rejlő teljesítmény elérése az új, egyedi alkatrészekhez optimalizált motorvezérlővel. A kalibrációt és a validációt az általunk tervezett, készített és üzemeltetett motorfékpadunkon végezzük, amely kivé-teles helyzeti előny számunkra, mivel más európai csapat nem rendelkezik saját üzemeltetésű fékpaddal. Mindemellett fontos szerepet játszik nálunk az applikáció, amivel motorunk élettartama is megfelelővé válik a megnövelt teljesítmény mellett is. A versenyek során mi felelünk a motor adatainak elemzéséért, így aktív résztvevői vagyunk a tesztnapoknak és a versenyeknek is.

Hibrid hajtáslánc fejlesztés

Részlegünk 2021 őszén azzal az ambícióval alakult meg, hogy az új szabály által lehetővé tett hibrid rendszert 2023-ra működőképesen autóba építhetővé tegye. A szabályok értelmében max. 60V feszültségű hálózatot lehet használni, továbbá az maximális átlagos teljesítmény megszabásán (5kW) kívül szabad kezünk van a hajtás téren. A részleg másik fő projektje az akkumulátorpakk tervezése, majd tesztelése, amely közel 500Wh kapacitással rendelkezik.

Termodinamika

Részlegünk főleg hő-áramlástani problémák megoldásával foglalkozik a csapatban, mint például az olajkör tervezése és annak optimalizálása 3D, illetve 2D programok használata segítségével, vagy akár a kipufogó rendszer fejlesztésével és annak különféle programok általi finom-hangolásával.
A részlegen égési folyamatokkal és annak adatainak feldolgozásával is foglalkozunk, amely elengedhetetlen egy versenymotor működéséhez. Például az Airbox, vagy az égéstérben lejátszódó folyamatok részeinek optimalizálása.

Teszt

Részlegünk fő feladata a motorok és segédberendezések szerelése, ezek versenykész állapotának biztosítása. Továbbá az új alkatrészek applikálásával és azok kitesztelésével foglalkozunk, az autós-tesztek megtervezésével, majd azok kiértékelésével.