Barla-Szabó Dániel

Mennyi ideig voltál a csapat tagja, melyik részleghez tartoztál?

2018 szeptemberében jelentkeztem, és vettek fel a csapatba. Első évemben a Teszt és fékpad részleg tagja voltam, melyből a fékpad rész kiválásának vezetésével, új részleg megalapításával töltöttem második évemet, a Teszt részleg feladataival is foglalkozva. Harmadik, és egyben utolsó évemet főképp a Termodinamika részlegen töltöttem, segítve munkájukat, de főképp tanulási céllal.

Mik voltak a főbb feladataid?

Tesztrészleg tagként motorszerelés, autós és saját tesztek, teszt eredmények (telemetria adatok) kiértékelése alakította munkakörömet.
Fékpadosként a fékpad helység illetve felépítmény karbantartása, javítása, fejlesztése, voltak a legfőbb feladataim.
A termodinamika világa mindig is csábított, de csak a harmadik évemben szántam rá magam, hogy valójában foglalkozzak vele. Eleinte csak érdeklődésből jártam be megbeszélésekre, később a részlegtagok munkájának támogatásával, irodalomkutatással segítettem őket.

Mire vagy a legbüszkébb a csapatban elért eredményeid közül?

Második évemben végeztem a legjelentősebb saját projektemet, amit egy dekompresszor rugó testesít meg. Az akkori (EVO 7) motor megnövelt kompresszióviszonnyal üzemelt a gyári KTM motorhoz képest. A vezérműtengelyünk is gyári KTM volt, melynek dekompresszorát az eredeti kompresszióviszonyhoz tervezték. Sok indítási nehézséget okozott a tesztek során, illetve ha jól tudom versenyen való diszkvalifikációt is eredményezett egy esetben.
Feladatom egy új dekompresszor rugó megalkotása volt, a célra megfelelően. Tervezés, cégek felkeresése, kapcsolattartás, gyártatás, új alkatrészek tesztelése, majd próbája mind az én feladatom volt. A folyamat legelső lépésétől a legvégsőig. A legyártott rugótípus remekül helyt állt, és abban a szezonban az ART és a BME Motorsport autójában működő motor részese volt.

Mi volt a legjobb élményed az 3 év alatt?

FS East 2019 nyári verseny, ahol élőbe láthattam annak eredményét, amiért egész évben dolgoztam.

Számodra miért volt értékes a csapatban eltöltött idő?

Rengeteget tanultam, barátságot, és szakmai kapcsolatot szereztem az évek alatt, és életre szóló élményekben volt részem. Úgy gondolom, a gyakorlati jellegű tapasztalat a legjobb mód, hogy az ember fejleszthesse magát. Ennek eredménye ma is életem része, az Audi Hungaria munkatársaként töltöm napjaimat jelenleg. Meggyőződésem, hogy a csapatban megszerzett tudás nélkül ez ma nem lenne így.