Fékpad

Részlegünk feladata a motorunkban rejlő teljesítmény elérése az új, egyedi alkatrészekhez optimalizált motorvezérlővel. A kalibrációt és a validációt az általunk tervezett, készített és üzemeltetett motorfékpadunkon végezzük, amely kivé-teles helyzeti előny számunkra, mivel más európai csapat nem rendelkezik saját üzemeltetésű fékpaddal. Mindemellett fontos szerepet játszik nálunk az applikáció, amivel motorunk élettartama is megfelelővé válik a megnövelt teljesítmény mellett is. A versenyek során mi felelünk a motor adatainak elemzéséért, így aktív résztvevői vagyunk a tesztnapoknak és a versenyeknek is.

Sellei Bálint

Sellei Bálint

Sebák Patrik

Sebák Patrik

Baloga-Tamás Csanád

Baloga-Tamás Csanád

Tóth Bence

Tóth Bence

Testbench

The task of our department is to achieve the inherent performance of our engine with the new engine controller optimized for individual components. Calibration and validation are carried out on our engine testbench designed, manufactured and operated by our team. It is an exceptional situational advantage for us, as no other European team has its own testbench. In addition, the application plays an important role, because it makes the service life of our engine adequate even with the increased performance. During the competitions, we are responsible for the analysis of the engine data, so we are active participants during the test days and the competitions as well.

Tóth Bence

Tóth Bence

Baloga-Tamás Csanád

Baloga-Tamás Csanád

Sebák Patrik

Sebák Patrik

Sellei Bálint

Sellei Bálint

Fékpad

A motoroknál elengedhetetlen, hogy rendelkezzenek a versenyben elvárt tömeggel, teljesítménnyel, élettartammal és fogyasztással. Ezek biztosításához elengedhetetlenek a szigorú tesztek. A nagyobb személyi biztonság, pontos reprodukálhatóság, kontrollálható körülmények miatt ezek a vizsgálatok járműves tesztek helyett motorfékpadon történnek.

A cél egy olyan rendszer kifejlesztése volt, mellyel a valós versenyhelyzethez a lehető legjobban közelítő körülményeket biztosíthatjuk a vizsgált motor számára. A segítségével pontosabb élettartam vizsgálatok végezhetők, illetve mindig az aktuális versenypályára optimalizált SZEngine motorral rendelkező autó állhat rajthoz.

 

A fékpad alapját egy masszív zártszelvény-váz alkotja. Ehhez került rögzítésre mind a belsőégésű motort befogó szerkezet, mind a méréshez használt hajtáslánc-fékmotor együttes.

A vázhoz mereven rögzül egy lineáris sín, melyen a teljes hajtásláncot és fékmotort axiális irányban el lehet mozdítani. A fékezést egy Bosch Rexroth 2AD164C típusú 46 kW névleges teljesítményű aszinkron gép biztosítja, mely egy Bosch Rexroth DKR02 hajtásszabályozóhoz csatlakozik. A hajtásláncba beépítésre került, egy HBM T10F nyomatékmérő, két biztonsági tengelykapcsoló és egy torziós tengely.

A főtengely fordulatszám és a fojtószelep pozíció együtt határozza meg a motor terhelését. E tulajdonságok értéktartó szabályzása esetén munkaponti vizsgálatok végezhetők, követőszabályzásuk esetén azonban verseny szimulációk is futtathatók korábbi versenyeken rögzített megfelelő görbék alapján.


2020/2021