Az EVO6 kódnévre keresztelt erőforrás a korábbi, EVO5 motorunk továbbfejlesztése, melynek fejlesztésekor a termodinamikán volt a hangsúly.
FŐTENGELY / FORGATTYÚS MECHANIZMUS
Az új főtengely nem csak könnyebb, az optimalizáltabban elhelyezett lendítőtömegekkel, volfram rudak segítségével, hanem lökete is nagyobb lett az előző generációhoz képest pontosan 4 mm-rel. Az elektromos ellátást egy Kawasaki generátor biztosítja, melynek kevesebb a helyigénye, mint a korábban használt generátornak. Az eddig használt dugattyú helyett új Wiseco dugattyút alkalmaztunk, melynek köszönhetően, a hosszabb lökettérfogattal együtt sikerült jelentősen növelni a kompresszió viszonyon úgy, hogy az égéslefutás a lehető leggyorsabb és legnagyobb energiájú legyen.
SZÍVÓRENDSZER
A versenyszabályzatnak megfelelve és a szimulációk alapján optimalizált térfogat elérése érdekében egy gömbtől eltérő 5 liter térfogatú airbox-al ellátott szívórendszer került kialakításra, hogy ezzel megnövekedjen a szívó ütemre rendelkezésre álló légtömeg mennyisége. Emellett optimalizálásra került a szívócsatorna hossza és geometriája, hogy a másodrendű töltetmozgások ideálisak legyenek. Mindezeknek köszönhetően a SZEngine EVO6 erőforrás tisztábban tudja elégetni a 2018-as versenyszezonban a csapat által először használt tüzelőanyagot az E85-öt, mely a hatékonyság növelése érdekében került kiválasztásra. A Formula Student szabályzatának megfelelve a korábban használt 20 mm-es szívórendszer elején elhelyezett szűkítő helyett ehhez a tüzelőanyaghoz 19 mm átmérőjű szűkítő kialakítására volt szükség.
VÁLTÓ MECHANIZMUS
A vezethetőség javítása és a gyorsabb versenyautó érdekében, pályaszimulációk alapján került optimalizálásra a váltó sebességfokozatainak száma, az áttétel, valamint a Bosch MS4 Sport motorvezérlő applikálása során az előző évekhez hasonlóan kihasználásra került a gyorsváltó és rajtelektronika funkció, így segítve a gázelvétel és kuplunghasználat nélküli váltások elvégzését illetve a motor nyomatékának legteljesebb leadását az aszfaltra. Ezek mellett nagy szerepet kapott a saját tervezésű kukactengely is.
HENGER / HENGERFEJ
Maga a henger egy KTM 500 EXC henger, melyhez egy KTM 450 SXF hengerfej lett kiválasztva, aminek szívóportjait megnöveltük, hogy nagyobb légtömegáramot érjünk el. A szívó oldalon lévő csúszó himba teszi lehetővé az agresszívebb szelepnyitást és –zárást. Módosítani kellett a szelepek időzítésén, mivel nem voltak optimalizálva a szűkítő által okozott korlátozott rendszerek gázcseréjéhez. A hengerfej szívó portjának átalakításával és egy kétkomponensű fémragasztóval kialakított tumble rámpa segítségével javítani tudtuk az égéstérbe jutó bukó áramlás mértékét, ami egyenletesebb elkeveredést biztosít a tüzelőanyag-levegő részecskéknek, így növelve a teljesítményt.
3D NYOMTATOTT ALKATRÉSZEK
A 3D nyomtatással kapcsolatos szponzori támogatásnak köszönhetően lehetőségünk volt nyomtatott szívócsövet és láncvezetőt alkalmazni motorunk összeállításánál. Mind a láncfeszítő, mind a szívócső 100 mikronos rétegvastagsággal és PA2200 poliamid porból készült. A szívócső kétfajta szívórendszerbe lett tervezve, egy lamináltba és egy nyomtatottba. A tesztelések alatt a teljes nyomtatott szívórendszert alkalmaztuk, míg a versenyek alatt a lamináltat. A nyomtatott láncvezetőre azért volt szükség, mert a kereskedelmi forgalomban kapható vezérműláncok közül egy sem felelt meg a megnövekedett löketnek hosszúságuk miatt, így egy egyedileg gyártott darabra volt szükség, ami megfelel a gyári vezérműláncnak.