A verseny statikus és dinamikus versenyszámokból áll és a győztes az, aki a legmagasabb pontszámot gyűjti össze a maximálisan elérhető 1000-ből.
Statikus versenyszámok (325 pont)
Business Plan Presentation (75 pont):
A prezentáció során egy formula studenttel kapcsolatos, meggyőző, fiktív üzleti modellt kell bemutatni a zsűrinek, mint potenciális befektetői csoportnak.
Engineering Design Event (150 pont):
A bíráknak ezen esemény során az autó tervezése alatt felmerült döntési folyamatokat és az adott problémák megoldásait kell bemutatni. Elsősorban a döntések indoklásán, a mérnöki gondolkodásmódon van a hangsúly és csupán másodsorban a Formula Student szabályzata alapján kivitelezett megoldásokon.
Cost and Manufacturing Event (100 pont):
Ezen versenyszám során a csapatnak be kell mutatnia, hogy prototípus autójának megépítése során milyen gyártási folyamatok és milyen költségek merültek fel alkatrészekre, alkotóelemekre lebontva.
Dinamikus versenyszámok (675 pont)
Endurance (325 pont):
Az Endurance a Formula Student legfontosabb versenyszáma. Ebben az autó- és vezető-állóképességi tesztben egy 22 km hosszú távot kell teljesíteni, melynek során féltávnál egy pilótaváltást is be kell iktatni a csapatoknak.
Efficiency (100 pont):
Az Endurance sikeres teljesítése esetén kalkulálnak az autó üzemanyag-fogyasztásával. Az Efficiency vagyis a Hatékonysági versenyszámban a felhasznált üzemanyag mennyiségét szembeállítják a megtett körök idejével, vagyis hogy az adott csapat milyen hatékonyan használta fel a rendelkezésre álló üzemanyagot.
Autocross (100 pont):
Az autocross eseményen a lehető leggyorsabban kell végigmennie a csapatoknak a szlalomokkal, kanyarokkal tarkított közel 1,5 kilométeres pályán. Az egyéni verseny értékén túl ez kvalifikációnak számít az Endurance versenyszámra.
Acceleration (75 pont):
Az Acceleration egy gyorsulási versenyszám, ahol a csapatok célja az, hogy az autó a lehető leggyorsabban teljesítse a 75 méter hosszú pályát.
Skid pad (75 pont):
A skid pad versenyszám során egy fektetett nyolcas formájú pályán kell végigmenni a pilótáknak, kétszer az óramutató járásával megegyezően az egyik körön, valamint kétszer az ellentétes irányban a másik körön a lehető legrövidebb idő alatt. Itt elsősorban az optimális futómű-beállítás számít és hogy mennyire bírják a felfüggesztések.