Csapatunk

Csapatunk egyetemi hallgatókból áll, akik tanulmányaik mellett, egyedülálló projektünkkel bővítik tudásukat és tapasztalataikat. Hat részlegünkön kicsit több mint 40 tagunk dolgozik nap mint nap céljaink eléréséért. A részlegek munkája szorosan kapcsolódik egymáshoz, ezért fontos a megfelelő és pontos kommunikáció, hogy gördülékenyen haladjanak a folyamatok.

Vezetőség

.

Menedzsment

Részlegünk elsődleges célja a konstrukciós oldal támogatása. Ebbe beletartozik a rendelések kezelése, szponzorációs kapcsolattartás, illetve a pénzügyek kezelése. Ezen felül részlegünk felel mindennemű kommunikációért, social media felületekért, rendezvényszervezésért, HR-rel kapcsolatos ügyintézésért és az egyéb projektért.

Hajtáslánc tervezés

A hajtáslánc tervezés részleg a Szengine csapat egyik fő pillére, ahol a motor illetve hajtáslánc alkatrészeinek tervezése, fejlesztése történik.
Feladataink közé tartozik a fejlesztendő alkatrészek mechanikai méretezése és végeselem, illetve multibody szimulációk általi ellenőrzése.
CAD modellezés, majd a megalkotott modellekből műszaki rajzok készítése, amelyek a gyártás alapját képezik.
Az egyes meglévő alkatrészek visszamodellezése, hogy később azokat tanulmányozva fejleszthessünk rajtuk.
A Tervezés részleg célja egy olyan erőforrás megalkotása ami versenyre született, erős, könnyű és megfelelően megbízható is.

Fékpad

Részlegünk feladata a motorunkban rejlő teljesítmény elérése az új, egyedi alkatrészekhez optimalizált motorvezérlővel. A kalibrációt és a validációt az általunk tervezett, készített és üzemeltetett motorfékpadunkon végezzük, amely kivételes helyzeti előny számunkra, mivel más európai csapat nem rendelkezik saját üzemeltetésű fékpaddal. Mindemellett fontos szerepet játszik nálunk az applikáció, amivel motorunk élettartama is megfelelővé válik a megnövelt teljesítmény mellett is. A versenyek során mi felelünk a motor adatainak elemzéséért, így aktív résztvevői vagyunk a tesztnapoknak és a versenyeknek is.

Elektronika

Az elektronika részleg felel minden elektromos készülékért az autón, a féklámpától a motorvezérlésig.
A versenyek és tesztek során a csapat munkáját nagyban segítik az élő szenzoradatok, amiket a telemetria rendszerrel juttatunk vissza az autóról a csapat többi tagjához.
A hibrid hajtáslánc javítja az autó gyorsulását, csökkenti a fogyasztását, és a nyomatékvektorlásnak köszönhetően javítja a stabilitást és a fordulékonyságot is.
A hibirid hajtáslánc szívét az akkumulátor képzi, ez tárolja a fékezéskor visszanyert energiát, és ebből tápláljuk a motorokat amik az első kerekeket hajtják.
Minden elektronikus eszközt az autón vezetékek kötnek össze, ezek alkotják az autó kábelkötegjét, melynek megtervezése és kivitelezése kulcsfontosságú az autó sikeréhez.
A belsőégésű motor vezérléséhez többféle elektromos eszközre is van szükség, melyek a motorvezérlővel közreműködve szabályozzák a motor működését, ezeknek az összeállítása nagyon fontos egy versenyképes motor megalkotásához.
Az elektronika csoport álatal több egyedi elektronikai eszköz is fejlesztés alatt van, mint például az akkumulátor és hibrid vezérlő, egyedi műszerfal, stb.
A vezérlőkön elhelyezett mikrokontrollerek felprogramozása kelti ezeket életre, és teszi lehetővé a verseny alatti használatukat, felprogramozásuk rendkívül fontos, mivel a hibás működésnek súlyos következményei lehetnek, a megfelelő működés viszont elsőként juttathat minket a célba!

Termodinamika

A termodinamika részleg feladata a belsőégésű motor teljes körű termodinamikai vizsgálatának, mérésének és modellezésének elvégzése, továbbá a motor fejlesztésének támogatása a megfelelő teljesítmény és hatékonyság elérése érdekében. A részlegen belül a munka a fékpadi indikálások feldolgozásával kezdődik, ahol az alapmotor paraméterei kerülnek vizsgálatra. Ezen eredmények alapján modellek kerülnek felépítésre, amelyekben a paraméterek módosításával a saját, egyedi motor fejlesztése valósítható meg. A szimulációs környezetek kiterjesztésre kerülhetnek a teljes motorra (1D termodinamikai szimuláció), illetve elvégezhetők komponens vizsgálatok is, például áramlástani elemek – mint a szűkítő és a tüte – vagy a motor égésének részletes elemzése a 3D CFD szimulációs környezetben. A szimulációs vizsgálatok eredményei alapján a Design részleg számára geometriai méretek meghatározásához, valamint a fejlesztési folyamat irányvonalának kijelöléséhez szükséges információk kerülnek biztosításra.
A megfelelő teljesítmény elérése érdekében a csapat részéről turbófeltöltött motorkonstrukcióra történő váltás valósult meg. A részleg feladatai közé tartozik a megfelelő turbófeltöltő kiválasztása, valamint a motor szelepvezérlésének, szívó- és kipufogórendszerének oly módon történő kialakítása, hogy a teljesítmény minden üzemállapotban a kívánt szinten legyen biztosítva.A részleg feladata továbbá a motor hűtési és kenési rendszereinek tervezése, amelyek a motor üzembiztos működését szolgálják. A tervezési folyamat szimulációs környezetben kerül elvégzésre, a versenyek és a fékpadi járatások során szerzett tapasztalatok figyelembevételével. Célként a belsőégésű motor és a turbófeltöltő igényeit egyaránt kiszolgáló megfelelő víz- és olajhűtő méretezése került meghatározásra.
Az aktuális versenyszezontól kezdődően a részleg feladatai közé került az egyedi hibrid hajtáslánc akkumulátorának hűtő rendszerének megtervezése is, mely elengedhetetlen a megfelelő energiatárolás szempontjából.

Teszt

A teszt részleg fő feladatai motorjaink üzembentartása, szét- és összeszerelése, versenyképes állapotának biztosítása. Ezen kívül mi ügyelünk a fékpadi járatások, tesztek, versenyek üzembiztosságára. További feladataink a teszteken, versenyeken, fékpadi járatásokon felmerülő problémák orvoslása, a fékpadon és teszten bejáratott, kipróbált egyedi és gyári alkatrészek vizsgálata, visszamérése, valamint csapatunk többi részlegének módosítási javaslatok összegyűjtése tapasztalataink alapján. Első sorban az egyedi, általunk tervezett, gyártott vagy gyártatott alkatrészek működését, kopását figyeljük, valamint a kopó alkatrészek tűrőképességére is ügyelünk, odafigyelve a motor versenyképességének biztosítására.