Fékpad
A motoroknál elengedhetetlen, hogy rendelkezzenek a versenyben elvárt tömeggel, teljesítménnyel, élettartammal és fogyasztással. Ezek biztosításához elengedhetetlenek a szigorú tesztek. A nagyobb személyi biztonság, pontos reprodukálhatóság, kontrollálható körülmények miatt ezek a vizsgálatok járműves tesztek helyett motorfékpadon történnek. A cél egy olyan rendszer kifejlesztése volt, mellyel a valós versenyhelyzethez a lehető legjobban közelítő körülményeket biztosíthatjuk a vizsgált motor számára. A segítségével pontosabb élettartam vizsgálatok végezhetők, illetve mindig az aktuális versenypályára optimalizált SZEngine motorral rendelkező autó állhat rajthoz.
 A fékpad alapját egy masszív zártszelvény-váz alkotja. Ehhez került rögzítésre mind a belsőégésű motort befogó szerkezet, mind a méréshez használt hajtáslánc-fékmotor együttes. A vázhoz mereven rögzül egy lineáris sín, melyen a teljes hajtásláncot és fékmotort axiális irányban el lehet mozdítani. A fékezést egy Bosch Rexroth 2AD164C típusú 46 kW névleges teljesítményű aszinkron gép biztosítja, mely egy Bosch Rexroth DKR02 hajtásszabályozóhoz csatlakozik. A hajtásláncba beépítésre került, egy HBM T10F nyomatékmérő, két biztonsági tengelykapcsoló és egy torziós tengely. Fékpadunk elektromos vezérlésének támogatója a National Instruments. A főtengely fordulatszám és a fojtószelep pozíció együtt határozza meg a motor terhelését. E tulajdonságok értéktartó szabályzása esetén munkaponti vizsgálatok végezhetők, követőszabályzásuk esetén azonban verseny szimulációk is futtathatók korábbi versenyeken rögzített megfelelő görbék alapján.
Fő szponzorunk További kiemelt szponzoraink
Copyright © 2016 • SZEngine - Formula Student Team | Engine Development • Minden jog fenntartva. by Kisfreimann
& KevinK
Fékpad
A motoroknál elengedhetetlen, hogy rendelkezzenek a versenyben elvárt tömeggel, teljesítménnyel, élettartammal és fogyasztással. Ezek biztosításához elengedhetetlenek a szigorú tesztek. A nagyobb személyi biztonság, pontos reprodukálhatóság, kontrollálható körülmények miatt ezek a vizsgálatok járműves tesztek helyett motorfékpadon történnek. A cél egy olyan rendszer kifejlesztése volt, mellyel a valós versenyhelyzethez a lehető legjobban közelítő körülményeket biztosíthatjuk a vizsgált motor számára. A segítségével pontosabb élettartam vizsgálatok végezhetők, illetve mindig az aktuális versenypályára optimalizált SZEngine motorral rendelkező autó állhat rajthoz.
 A fékpad alapját egy masszív zártszelvény-váz alkotja. Ehhez került rögzítésre mind a belsőégésű motort befogó szerkezet, mind a méréshez használt hajtáslánc-fékmotor együttes. A vázhoz mereven rögzül egy lineáris sín, melyen a teljes hajtásláncot és fékmotort axiális irányban el lehet mozdítani. A fékezést egy Bosch Rexroth 2AD164C típusú 46 kW névleges teljesítményű aszinkron gép biztosítja, mely egy Bosch Rexroth DKR02 hajtásszabályozóhoz csatlakozik. A hajtásláncba beépítésre került, egy HBM T10F nyomatékmérő, két biztonsági tengelykapcsoló és egy torziós tengely. Fékpadunk elektromos vezérlésének támogatója a National Instruments. A főtengely fordulatszám és a fojtószelep pozíció együtt határozza meg a motor terhelését. E tulajdonságok értéktartó szabályzása esetén munkaponti vizsgálatok végezhetők, követőszabályzásuk esetén azonban verseny szimulációk is futtathatók korábbi versenyeken rögzített megfelelő görbék alapján.
Fő szponzorunk További kiemelt szponzoraink
Copyright © 2016 • SZEngine - Formula Student Team | Engine Development • Minden jog fenntartva.
by Kisfreimann
& KevinK